niedziela, 24 kwietnia 2016

JAK PIES Z KOTEM. CZYLI JAK ?

No właśnie , jak ? Większość ludzi uważa ,że pies i kot lub kot i gryzonie od zawsze są i zawsze będą odwiecznymi wrogami i tego się nie zmieni. Ja od małego miałam psy i koty i wiem , że czasem faktycznie psy ganiają koty , ale u nas w domu wszystkie zwierzaki żyją w pełnej symbiozie. Mój pierwszy pies i pierwszy kot pokazali mi jako małemu dziecku ,że nie jest tak jak w bajce ,,Tom&Jerry'' psy i koty wcale nie muszą się nienawidzić. Pusia lizała Miki , Miki Pusię , razem spały i odpoczywały. Moje obecne zwierzaki wspólnie spędzają czas , śpią , jedzą , pozują do zdjęć , po prostu żyją w zgodzie. 
Biorąc Zenka i obserwując jego pierwsze dni u nas , bałam się ,że nigdy nie będzie między nim a psami takiej relacji jaka jest w przypadku Gandalfa ( Max kładzie się na niego , liże go , a jemu to absolutnie nie przeszkadza. Gandalf odkąd poznał ekipę ani razu nie syknął ani nie podrapał ,żadnego z moich psów. U Zenka było inaczej , Aza dostała po nosie , bo podeszła za blisko , Max dostał mega ochrzan , bo biegł za szybko. Myślałam ,że to się nie zmieni i trzeba się z tym pogodzić, ale... nadeszła wiosna , zwierzaki zaczęły więcej czasu spędzać razem na podwórku i coś się zmieniło , psy bez żadnego problemu mogą podejść do Zenka i nie zostają zaatakowani. Zdarza się ,że Max gdy za szybko podbiegnie do kota widzi najeżonego Zenka , ale wcale mnie nie dziwi jego reakcja.
Uważam ,że każdy kto ma koty i psy powinien je od razu ze sobą socjalizować. Czasem może się nie udać , ale warto próbować , aby mieć cudowne życie z psem i kotem jako przyjaciółmi :)  
Mam nadzieję ,że u was też psy i koty się kochają i nie macie problemu z konfliktami w stadzie :)
No właśnie , jak to u was jest ? Piszcie w komentarzach :)

8 komentarzy:

  1. Jaka ekipa! :D Fajnie, że zwierzaki żyją w zgodzie. Ja mam tylko psa, kiedyś, jak Nela była szczeniakiem miałam chomika ale nie miała ona z nim bliższego kontaktu, jedynie przez pręty :P Ale w ogóle nie zwracała na niego uwagi, teraz pewnie byłoby inaczej... ;)
    http://cztery-lapy-jeden-nos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Przecinki w złych miejscach, nie powinnaś robić przerwy między przecinkiem a literą obok ;). Tak samo wyjustuj tekst, nie środkuj go.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , wiem o tych przecinkach, ale zawsze zapominam.
      PS.Czemu piszesz z anonima ?

      Usuń
    2. Tak , wiem o tych przecinkach, ale zawsze zapominam.
      PS.Czemu piszesz z anonima ?

      Usuń
    3. Nie mam konta na bloggerze, ale być może niedługo założę :)

      Usuń
  3. Dobrze napisane, nic dodać, nic ująć! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna ta zwierzakowa ekipa :D U nas już tak kolorowo nie jest, niestety. Psota najchętniej zalizałaby koty na śmierć, a kocurkowi się to niezbyt podoba, więc pokazuje do czego ma pazurki ;p
    No ale jakoś sobie dajemy radę, wszyscy żyją, nikt nie ucierpiał, jeszcze :D
    Pozdrawiamy; psotaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas jest baaardzo dobrze, aż chwilami kot jest zbyt nachalny, ale pies okropnie cierpliwy. Na początku pies strasznie ekscytował się kotem, ale teraz to tylko kot go zaczepia. Zawsze po spacerze dostaje łapką po nosie ;). Generalnie śpią na jednym łóżku, więc dla mnie idealnie, tak chciałam żeby było.

    OdpowiedzUsuń