sobota, 28 marca 2015

Życie z Felą :)

Dawno nic nie pisałam tu o Feli , więc wymyśliłam taki post , opowiem wszystko , bo ostatnio dostawałam pytania odnośnie diety Feli itp.
Ktoś pomyśli - ŚWINKA , takie małe coś i w sumie ani nie da się jej nauczyć sztuczek , ani spokojnie nie posiedzi w jednym miejscu ( może niektóre ), ale jednak jakby teraz jej nie było , to w moim pokoju na prawdę byłoby pusto. Nie wrzeszczało by nic o jedzenie , nie gryzło klatki , ogólnie cisza... Także na prawdę uważam ,że świnki to świetne zwierzaki. Teraz na przykład Fela siedzi u mnie na kolanach ( świeżo wykąpana )
MENU:
Fela ogólnie je różne rzeczy , od warzyw  przez sianko aż po zeszyt do polskiego.. ( tak, ostatnioo zjadła pół kartki gdy nie patrzyłam...
~ Sucha karma: Jako takiej suchej karmy Felka na razie nie je , bo niestety u nas w zoologicznym jest tylko Vitapol ( co absolutnie odradzam dla świnek , i nie tylko ja) i dopiero kuzynka , która przyjeżdża na święta ma nam kupić Versele Laga :) Więc karmy nie je , ale wcina ziółka z Herbal Pets , różne suszki , grysiki i warzywka.
~ Warzywka : Dajemy jej sałatę , pomidory , ogórki , rzotkiewkę , marchewkę , czasem coś innego.
~ Sianko : Nie jest ono kupowane , a prosto z pola ( no prawie prosto z pola ) od moich dziadków.
~ Picie : Jedynie czysta woda.

SPRZĄTANIE, ŚCIÓŁKA:
Jeżeli chodzi o to co daje do klatki , to u nas najlepiej sprawdzają się trociny ( wióry) zmieszane z Pinio.
Sprzątanie: 1-2 razy w tygodniu.

WYPOSAŻENIE KLATKI:
Nie ma tam dużo rzeczy. Jest miseczka , poidełko i tak jakby wydzielone miejsce do jedzenia , jest tam plastikowy dół od klatki po chomiku i w tym jest miska , sianko i warzywka. Domku nie ma , bo nie mogę nigdzie dostać takiego jaki chcemy, jednak planuję kupić taki jakby domek z klocków :)








2 komentarze:

  1. Kiedyś miałam świnkę morską, niestety odeszła z tego świata ze starości. [*] To wspaniałe że takie stworzonka potrafią tak mocno kochać.

    Pozdrawiamy
    Ola i Baddy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czadowa świnka ;)
    Obserwujemy+zapraszamy do nas:
    http://plutoifigaro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń