piątek, 12 sierpnia 2016

SOCJAL Z OWCZARKIEM

Dzisiaj późnym popołudniem razem z Maxem wyruszyliśmy na spotkanie z Wiktorią i Sabą (Zakudłaczeni ) Miał to być taki jakby spacer-socjal. Dlaczego? Ano dlatego, że Max boi się owczarków. Ma traumę sprzed roku i jak na razie każdy owczarek, z którym się spotykał dosłownie chciał go zjeść, więc wykorzystaliśmy Wiktorię, która ma idealną do pomocy Sabę, Owczarka Niemieckiego. Spokojna starsza suczka nie szuka konfliktów. Idealna na socjal. Max na początku się bał, nie chciał podejść, chociaż próbował powąchać, ale tylko Saba się ruszyła i Max odskakiwał za mnie. Jednak szliśmy, nie chciał od razu wracać. Przeszliśmy kawałek do polany, tam siedliśmy, żeby Max sam zadecydował na spokojnie czy chce podejść. Chciał. Jednak każdy szybszy ruch Saby go przerażał, a gdy ta chciała go powąchać oczy prawie wyszły mu na wierzch. Mógł wtedy odejść, schować się, ale twardo stał i nie chciał ulec, więc byłam dumna. Z czasem coraz częściej podejmował próby podejścia bliżej, ale i tak był wystraszony. Ja nie nalegałam, dałam psu wolny wybór, mógł zrobić co chce, wybrał ostrożne podchodzenie co bardzo mnie cieszy, raz nawet psy zaczęły merdać do siebie ogonami, więc byłam zachwycona. Może zwalczymy ten lęk, jeśli nie, trudno, a jak by się udało to byłoby świetnie.
Na koniec powiem tylko coś, co mnie i Wiktorię zmiażdżyło. Mianowicie mijałyśmy pana, który wracał z krową z pola. Zobaczył psy i dalej sytuacja potoczyła się mniej więcej tak:
- Ooo ten to w kagańcu, dzielny owczarek. Duży pies.
My nic się nie odzywamy, a pan za chwilę dodaje
- Bo ten to taki CIAPEK. (patrzył na Maxa)
Max spojrzał na pana , nastawił uszy.
-Chociaż no ten też jest całkiem..
I POSZEDŁ DALEJ.. a my uśmiałyśmy się jak nigdy :)
























Saba ma tutaj straszny wzrok, ale w tym czasie psy machały ogonami i nie było żadnych oznak agresji, więc ten wzrok chyba tylko tak strasznie wygląda :)

2 komentarze:

  1. Dzięki za super spacer, a sytuacja z tym jakże miłym panem.. no cóż, mogłyśmy się chociaż pośmiać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale Saba ma piękne oczka :) Musicie częściej chyba spotykać się z ludźmi posiadającymi ONki, Max pewnie się w końcu przełamie.

    Pozdrawiamy, Biały Krukk

    OdpowiedzUsuń