wtorek, 2 sierpnia 2016

IMIĘ ODZWIERCIEDLA CHARAKTER...

O imionach zwierząt naczytałam się ostatnio dosyć sporo na blogach ? Chyba u Merlastej jak sie nie mylę i sama zapragnęłam ruszyć ten temat. Mam nadzieję, że autorka tamtego bloga nie będzie miała mi tego za złe.
-----------------------
Jedni wybierając imię kierują się tym, aby było ono łatwe, inni po prostu wybierają takie, które im się podoba, ale nie ma ono jakiejś głębszej historii, ew.pies miał takie w rodowodzie lub schronisku , a jeszcze inni wybierają pierwsze lepsze, bo przecież to tylko zwierzę, ono i tak nic nie rozumie.. (straszne? tak, ale wierzcie mi, że są takie przypadki)
Jest jednak grupa ludzi, dla których imię jest bardzo ważną kwestią i chcą, aby pasowało do osobowości psa, lub miało jakiś głębszy sens. Ale gdy piesek jest malutki, opiekun od razu jest w stanie powiedzieć jaki jest? Nie. Ale czasem zdarza się, że imię nadane przypadkiem odzwierciedla to jaki jest zwierzak. I czytając ostatnio dużo na ten temat sama dostrzegłam w moich psach cechy, które pasują do imion. W jaki sposób? 

Otóż Aza, niby z niczym się nie kojarzy. Zwykłe jednosylabowe imię, nic specjalnego. Myśląc ostatnio nad nim wpadło mi coś do głowy. 
Oaza. Oaza spokoju. Czy taka nie jest moja Aza? Oczywiście, że jest! Urocza starsza spokojna pani, która nie szuka problemów, nie wpada w konflikty i jej życie toczy się w swoim tempie. Pasuje? Jak najbardziej.

Rambo. 
Widzieliście film, w którym główny bohater to John J.Rambo, żołnierz, dobrze zbudowanym mężczyzną, który non stop ładuje się w kłopoty, ale i brawurowo ratuje się z trudnych sytuacji? Jakbym kurcze słyszała o moim buldogu. To on trzy razy wyszedł z ataku psów , dwa razy z babeszjozy i raz z potrącenia cało, nie ma żadnego uszczerbku i jest jakby nieśmiertelny...
Max - Maxymilian 
,,Maksymilian to facet, dla którego życie to wyzwanie. Trudności go motywują, a porażki się nie liczą. Wiedzę oraz umiejętności zdobywa w praktyce, po macoszemu traktując naukę. Jest surowym, energicznym, i wybuchowym człowiekiem (...)W głębi duszy jest chwiejny, ale rolę pewnego siebie odgrywa bezbłędnie. Znajomi darzą go sympatią, choć nie do końca mogą mu zaufać. Bardzo wrażliwy na swoim punkcie. Przy nim jest jednak wesoło.
Nic dodać, nic ująć. Nie do końca można mu zaufać...tylko ja mu ufam, z ręką na sercu to mówię, moja rodzina w stu procentach nigdy mu nie zaufa.
Gandalf
,,Gandalf był jednym z Majarów o imieniu Olórin. Uchodził za najmądrzejszego wśród Majarów mieszkających w Amanie, przebywał często w Lórien, wiele wędrował i nierzadko odwiedzał dom Nienny'' 
Tutaj już jest tylko ziarnko prawdy. Wiele więdrował jak najbardziej pasuje, ale cierpliwością i spokojem za jakiego uchodził Gandalf z Hobbita niestety mój Gand nie został obdarzony.

Zenek- Zenon
,,Zenon to niezwykle drobiazgowy, spokojny flegmatyk. Stara się posiąść wiedzę o istocie rzeczy i potrafi przepaść w egzystencjalnych przemyśleniach na długo. Jest ponadto inteligentny i twórczy. Chętnie się rozwija. Zdecydowanie unika jednak ryzyka. Do obowiązków podchodzi odpowiedzialnie i sumiennie. To solidny oraz rozważny mężczyzna. W działaniu wyróżnia się zapałem oraz oryginalnością. Nadmierna ostrożność i skrytość utrudniają mu swobodne nawiązywanie kontaktów, ale nie jest odludkiem. Przyjaciołom daje się poznać jako wesołek z fantazją i poczuciem humoru.''
Sto procent prawdy, nic dodać nic ująć. Ci , którzy go znają dobrze wiedzą jaki jest inteligentny i ostrożny.

Na deser pozostała słodka Felicja.
,,To z natury kobieta szlachetna(...) To co robi, czyni z rozwagą i niezwykłą odpowiedzialnością. Nie angażuje się jednak ponad wyraźną potrzebę(...)To osoba bardzo towarzyska, lubiąca się bawić i przyjmować gości. Czasem miewa skłonności do zamykania się w sobie. Jej łagodność może nudzić, zwłaszcza w związku, ale należy pamiętać o wulkanie, który drzemie w jej wnętrzu.''
Szlachetność mojej Feli jest wyraźna zawsze i wszędzie. Towarzyska jest bardzo, ale jak nie ma humoru to kaplica. Drzemiący wulkan? Oby nie eksplodował..

A u was jak to jest z tymi imionami? 


1 komentarz:

  1. Nie wiem dlaczego, ale ten post strasznie różni się od innych, chociażby stylem pisania, i jest to w stu procentach jeden z postów które mnie bardzoo zaciekawiły.Gratulacje napisania tak świetnego posta i oby takich więcej :D

    OdpowiedzUsuń